Procedure is onderbroken


Vandaag heb ik een brief van de gemeente ontvangen, waarin ze aangeven de procedure te onderbreken totdat ze een hele berg resterende documenten hebben ontvangen:

Ik schrok enorm, maar Roy van BAAS Bouwadvies heeft me gerust gesteld met deze reactie:

Uitrit:

  • Hiervoor hoeft geen aanvraag te worden gedaan, alleen een melding zodra de uitrit werkelijk gebruikt gaat worden. Vandaar de bijlage die ze toegevoegd hebben aan de pdf, om dit formulier aan de gemeente te leveren, net voordat de woning wordt opgeleverd (of iets eerder)
  • Wel maken ze hier de opmerking dat de twee getekende auto’s nogal krap op het perceel staan. En ze verzoeken de woning iets verder naar achteren te plaatsen gezien er parkeerplaatsen moeten komen voor de bezoekers van de praktijkruimte. Daar staat wettelijk een aantal noodzakelijke parkeerplaatsen voor / naast het aantal dat je voor je eigen woning nodig hebt. (de bezoekers mogen namelijk niet parkeren in de wijk, gezien dat ten koste zal gaan van de capaciteit van de omliggende bewoners)
    Wij zullen zo snel mogelijk een voorstel naar je doen met het exacte aantal parkeerplekken die op eigen terrein moeten worden geplaatst.

Strijdig met bestemmingsplan:

  • Hier hoeven we niets aan te doen. Ze zijn wettelijk verplicht om ons door deze brief op de hoogte te stellen dat ze artikel 2.1 lid c van Wabo toe hebben gevoegd aan de aanvraag. Tevens gaf ze aan dat het hier ging om de 10 meter hoogte, waar dit project volgens haar gewoon aan voldoet.
    Dus maak je geen zorgen! Dit komt helemaal goed.

Huisnummerbesluit:

  • Dit is ook door haar al meteen aangevraagd en daar hoeven wij niets aan te doen. Dit moest ze gewoon melden en deze loopt samen met de omgevingsvergunning.

Veiligheid:

  • Alle constructieberekeningen en tekeningen en principeopzet missen, maar dat was al bekend. De deadline staat nu op 22 augustus 2012 dat dit dus uiterlijk moet worden aangeleverd.
  • Ook stond er iets van de brandcompartimentering. Maar wij moeten daar alleen een extra lijn aan toevoegen, in de wand tussen de praktijkruimte en de woonruimte. Daar moet dus komen te staan of deze 30min of 60 min brandwerend zal worden uitgevoerd. Het enige waar dat verschil in gaat zitten is een extra gipsplaat aan de binnenkant van de praktijkruimte, tenzij de wanden al aan deze eis voldoen.
    Ook hier zullen wij dus deze extra lijn zetten, en met de eis die hiervoor nodig is.

Gezondheid:

  • Geluidswering tussen de praktijkruimte en woonruimte. Hier moeten we alleen even tekstueel aangeven hoeveel geluid er tegen zal worden gehouden door de wand tussen de praktijkruimte en woonruimte.
    Dit zullen we dus tekstueel toevoegen aan de tekening.

Buitenberging:

  • – Sinds kort is het wettelijk verplicht een buitenberging te moeten hebben op je kavel.
    Een te bouwen woonfunctie heeft een bergruimte om fietsen beschermd tegen weer en wind te kunnen opbergen. Een woonfunctie heeft als nevenfunctie een niet-gemeenschappelijke afsluitbare bergruimte met een vloeroppervlakte van ten minste 5 m² bij een breedte van ten minste 1,8 m en een hoogte daarboven van ten minste 2,3 m.
    Mocht je een voorkeur hebben, waar je deze buitenberging wilt hebben, laat het ons dan even weten dmv een schetsje op de situering.

Installaties:

  • Ze had hier te snel en teveel punten aangeklikt, want de GWE installaties waren gewoon goed aangegeven incl. aansluitpunten.
    We zetten er voor de duidelijkheid wel bij de Riolering dat deze naar de erfgrens lopen en aan welke straat deze worden aangesloten.

Bouwveiligheidsplan:

  • Dit is geen V&G plan, maar een bouwveiligheidsplan. Dit moet zoals wij eerder hebben aangegeven worden aangeleverd door de aannemer. Daarop moet deze gewoon aangeven waar hij zijn bouwhekken neerzet, keten, toegangswegen, enz. Dat staat allemaal netjes verwoord in de door de gemeente aangeleverde pdf.
    Deze mag niet meer later worden ingeleverd, maar direct met deze bouwaanvraag.

Welstand:

  • Ze wilden nog foto’s aangeleverd hebben van de omgeving, deze hadden we al bij de welstand vergaderingen laten zien, maar zullen we alsnog toevoegen voor de gemeente.

Zoals je ziet is er dus weinig aan de hand, alleen wat kleine punten waar nu volledige duidelijkheid over is. De rest voldeed allemaal op het eerste opzicht volgens Marianne Schoenmaker. De behandelend ambtenaar voor deze aanvraag zal zijn Hannes van Leeuwen, welke alles tot in de puntjes zal doen nakijken.

Mocht er nog iets ontbreken zullen ze daar netjes over communiceren zolang wij deze producten maar tijdig aanleveren.

@Henk en Ryan: Voor ons is het dus een aantal kleine aanpassingen, maar we moeten al de andere producten wel snel aangeleverd krijgen zodat het traject weer in gang gezet kan worden.

– Bouwveiligheidsplan moet al meteen aangeleverd worden, alles van de constructeur (principe, tekeningen, berekeningen)

De punt is echter dat ik helemaal niet gerust ben. Henk gaf expliciet aan dat de constructeur er niet uitkomt, terwijl dit na 2 weken werk zo langzaam aan duidelijk zou mogen zin, wat er wel en wat er niet ka, en hoe dit opgelost moet worden. Ben benieuwd, hoe we dit vlot getrokken krijgen!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s