Wat een Fenster handel!


Vandaag is het besluit genomen voor de ramenleverancier. Het blijkt een Poolsbedrijf te zijn, maar ook hieraan is een aardig traject vooraf gegaan. Eigenlijk heeft de beurs MijnDroomHuis.nl mij op het idee gebracht om me hiermee te gaan bemoeien. Ik ontmoette namelijk enkele kozijnenboeren, en vatte het plan om me ook hierin te gaan verdiepen. Ik begon met twee kozijnenboeren uit de regio die echter na enkele gesprekken veel te duur bleken. Immers had OK Huis een bepaalde stelpost in hun begroting opgenomen, waarin we beslist wilden blijven, maar wat met deze jongens niet mogelijk bleek.
Toen ging ik eens op Internet kijken en al gauw vond ik een aantal Duitse leveranciers die via een self-service site mij de mogelijkheid boden om onze ramen zelf te configureren. Pas nu merkte ik de complexiteit:

  • welk profiel (hoeveel kamers, hoeveel dichtingen)
  • dikte van de ruiten
  • dubbel vs. triple glas
  • kleur vs profiel folie; ramen in eikenkleur zijn wel erg fraai
  • veiligheidsglas
  • inkijkwerend glas Mirastar eingebaut
  • vuil-afstotend glas
  • inbraakwerende sluitingen
  • grootte & materiaal vensterbank

Maar goed: met de meest luxe uitvoering kwam ik bij FensterHandel.de hiermee wel binnen de begroting. Ik heb dan nog een aantal andere Duitse sites geraadpleegd en kwam dan bij FenterSalon.de uit, die eigenlijk een Pools bedrijf bleek te zijn. Hun hebben me vandaag van deze offerte voorzien die ik gewoon moet accepteren. Ze is te mooi om waar te zijn, maar waarom zou nou altijd alles tegen moeten zitten?

Geef een reactie

