Het heft in eigen handen


Naar mijn gevoel heeft O. moeite met causale ketens. Het is niet logisch om de constructeur een andere opdracht te geven dan dat de klant was aangeboden. Net zo min is het logisch om een aannemer een offerte te vragen terwijl de constructeur nog met de definitieve plan moet komen. En ten slotte geef je geen opdracht voor minder werk dan aangeboden voor een hoger prijs, hetgeen dan voor de klant (ik dus) nog onacceptabel is ook. Behalve een hoop verwarring kan zo’n aanpak, volgens mij, tot niets leiden.

Ga maar eens na: in de 10 maanden vanaf de ondertekening van het bouwcontract is behalve het ontwerp van de architect (dat op dat moment al nagenoeg klaar was), de bouwvergunning en de palenplan niets gebeurd!!! Hoe wanhopig moet een gewone burger zijn om de fundering van zijn huis in eigen beheer te nemen? Maar het enige alternatief, de stekker uit dit project trekken, is nog erger.

Ik hoop dat ik binnenkort met de oplevering van de bodemplaat O. dat kan laten doen, waarin ze hopelijk wel goed zijn.

Geef een reactie

