De Kelder is geplaatst!


Het meest spannende was echter de plaatsing van de kelder. De manen van Verhoef hadden gisteren al een een deel van het keldergat bij wijze van proef uitgegraven en dit was vanochtend slechts een beetje volgelopen met water. Dit zag er dus goed uit! Maar toen de transporter met de kelder om de hoek kwam en ze der rest moesten uitgraven, bleek van alles mis te gaan. Om te beginnen zaten er nog wat rare buizen in de grond, waarschijnlijk van het oude water reservoir , dat er oorspronkelijk hier stond. Maar het ergste bleken nu de wanden te zijn die continu bleven instorten. Dit video laat het niet (meer) zien, maar let eens op de “dellen” in de zijmuren! Het plaatsen (video) was dan veel minder spectaculair dan ik had vermoed. Belangrijk: de kelder paste! Hierover had ik me nog even zorgen gemaakt. Bijvoorbeeld geen rekening houden met de isolatie maakt al gauw een verschil! Achteraf vraag ik me alleen af, hoezo ik niet op de gedachte kwam om de mannen te vragen de afgevallen stukken isolatie weer aan te plakken. Waarschijnlijk hadden ze het sowieso gedaan als ze de lijm erbij hadden gehad. Maar ik denk ook dat dit gebrek niet veel zal uitmaken in de praktijk. Het lange strook is aan de onderkant bij de trap, waar we toch de boxen voor de schoenen gaan plaatsen. Dit zal mede elpen te isoleren!

Geef een reactie

