3 km kabel


Vanaf vrijdag was ik in de weer om eindelijk het monnikenwerk af te maken om elk kabel, dat gelegd moet gaan worden, te beschrijven qua type en locatie. Zaterdag ben ik zelfs om 04:00 uur opgestaan om voldoende tijd voor dit karwei te hebben!

Nadat ik ook nog de Domotica stuurkabels aan de beschikbare actoren had toegekend, en me realiseerde dat ik de zonweringen stuk voor stuk moet gaan aansturen, was ik eindelijk klaar. Ik heb alleen nu nog 6 Domotica aan/uit schakels over.

Dit is het resultaat:

Soort # m
UTP 400
COAX 350
Telefoon 500
2×0,75 mm 150
3×2,5 mm 800
4×2,5 mm 200
3×1,5 mm 400
4×1,5 mm 100
Totaal 2900

En waarom deed ik dit ook weer? Uit twee redenen:

  1. Ik wilde weten hoeveel kabel ik moet gaan inkopen.
  2. Met deze overzichten kan ik Heinrich’s vrienden aansturen, die de 455 verschillende kabels voor ons gaan leggen. Op 17-05 om 16:00 uur gaan we elkaar zien en op 18-05 gaat het voor ons beginnen!

Ik heb alleen nog niet de volgende kabels gepland:

  • audio
  • zware kabels voor keukenapparatuur & sauna
  • grondkabels voor de schuur en verder in de tuin
Geef een reactie

