Kelder Zwembad


Vorige week vrijdag had ik de kelder eindelijk droog gelegd. In eerste instantie was-ie natuurlijk nog nat en ging-ie vorig weekend opdragen.  Van de week ging ik weer kijken, en schrok me rot toen ik zag dat er op bepaalde plekken de vochtigheid niet verdween. In eerste instantie dacht ik aan lekken; ik zag me al het huis weer afbreken en de kelder optillen. Maar toen herinnerde ik me weer aan stukken verwijderde isolatie:

image

Laat dit nou net de strook zijn die nu permanent nat is! Het is dus geen lekkagte, maar condensvorming. De dauwpunt ligt buiten het beton. Ik had het toen met Ad Verhoef nog over, en hij zei dat desnoods de zijkant nog opgegraven en alsnog geïsoleerd moet gaan worden. Maar de verwachting was, dat het wel mee zou vallen. Dit hoopte ik ook, maar nu weet ik weer hoezo ik bijna 4.000,- EUR voor de isolatie heb betaald. Op alle andere hoeken, kanten en vlaktes is-ie inderdaad mooi droog! Kijk maar zelf:

Het meest vervelende is dat dit nou ook net het open gedeelte van de kelder is, die zonder aanpassing dus altijd last van condensvorming blijft houden. Nu hoop ik alleen dat Ad zijn belofte nakomt en dit garantieonderwerp oppakt! Anders zal het wel een schimmelparadijs worden!

Geef een reactie

