Hoofdpijndossier FensterSalon.de


(Für die deutsche Version, bitte hier klicken.)

Tot medio juni was FensterSalon een leverancier voor ons huis als iedereen. Vriendelijk, beleefd, geduldig, en snel werd mijn bestelling besproken en bewerkt totdat alles in orde was. Ook het inmeten werd netjes afgesproken en uitgevoerd. Alles goed geregeld, maar dat ging veranderen …

Net voordat ik toen de aanbetaling wilde doen, kreeg ik op een zaterdagavond op mijn mobiele telefoon een oproep van een verborgen nummer. De (mannelijke) persoon wilde zichzelf niet voorstellen, maar waarschuwde me voor het bedrijf. Hij kon niet langer blijven kijken en het bedrijf zou binnenkort toch failliet gaan.

Mijn bouwdepot wilde niet nog het risico van een aanbetaling naar het buitenland dragen ook, dus wat doen? Al wel bang heb ik de moeilijke beslissing genomen om maar te betalen, maar dan uit mijn privé-eigendom. Immers, de productie moest natuurlijk beginnen om de ramen op tijd binnen te hebben.

Toen gingen mijn bouwers allerlei technische vragen stellen die ik natuurlijk niet kon beantwoorden. Gewoon een keertje bellen met FensterSalon en deze kwesties oplossen? Nope! Plotseling is niemand beschikbaar om eenvoudige vragen te beantwoorden. Wat zal er gebeuren, als er echt grote problemen zijn?

Nu had ik al lang geleden rond gekeken op het internet en  naast positieve ook een aantal negatieve berichten over FensterSalon op DooYoo.de gezien. Natuurlijk heb ik de CEO van het bedrijf hierop aangesproken, en hij zei dat het om uitzonderingen gaat:

"Het is waar dat in de regel alleen de ontevreden klanten dergelijke beoordelingen schrijven.
We hebben meer dan 750 bestellingen in 2012 gedaan. Ik kan een aantal klanten refereren, die helemaal tevreden waren, en deze graag noemen. Deze gevallen kan ik ook documenteren, niet als sommige inzendingen op het internet forum. "

Laat ik nu soortgelijke communicatieproblemen hebben, zoals de ontevreden klanten beschreven. Dit roept natuurlijk de vraag op of ik de resterende problemen zoals maand-lange vertragingen in de levering of slordig installatie ook kan verwachten. Toen ik dan recentelijk opnieuw naar DooYoo.de keek, kreeg ik wel een grote schrik: in de afgelopen weken hagelt het opeens negatieve berichten. Ik deed bijna in mijn broek. Indien de levering van de kozijnen een ​​paar weken vertraagd, is het huis niet op tijd klaar. Echter hebben we onze oude huis al verkocht en zullen we de sleutel per 01-10-2013 moeten overdragen.

Vandaag heeft me dhr. Thiele gebeld, gekalmeerd en me beloofd dat ik morgen zal worden gebeld door de baas voor de definitieve leverafspraak. Ik ben benieuwd …

Geef een reactie

