Gas, water, licht


Sinds vandaag is het huis aangesloten op de nutsvoorzieningen. Nou, hier is het verhaal:

‘s ochtends werd ik met de nodige paniek gebeld door Teun. Baas BV wilde alleen dan elektro aansluiten als er ook het aardekabel aanwezig was. Oei, we hebben wel een aardelektrode bij de bouwaansluitingskast geplaatst, maar deze zou dus verlengt moeten worden. Ik dus naar Hornbach, maar aldaar keken ze me alleen wazig aan. Ik dus in mijn nood aankloppen bij Elektro-Actief (dus niet radioactief). Ze hebben me al twee vloerpoten gegeven en ze zullen ook de IP aansluitingen verzorgen. Nadat ik mijn probleem uitgelegd had, kreeg ik zomaar 50m aardekabel, 3 knelkoppelingen en de bijbehorende tang mee. Hiermee hebben we dan met de mannen van GC het aardekabel geplaatst en kon dus ook de elektroaansluiting doorgaan.

‘s middags kwamen de collega’s van Baas voor water en gas. Helaas werd tijdens het baggeren het net gelegde elektrokabel beschadigd (1 fase was geknapt). Voor de reparatie moest dan de gehele wijk van de spanning.

Ja, en gas aansluiten lukte dan in de algehele commotie ook niet meer. Hiervoor zullen ze begin volgende week terug moeten komen.

Geef een reactie

