Kelder lekt weer


Het was een natte nacht en ‘s ochtends moest ik op de vers gewitte muur het volgende zien:

image

Ik heb de koker opengemaakt, waar de nutsbuizen inzitten en gezien dat de PVC lijm verzegeling niet volledig afdichtte. Er kwamen hier en daar enkele druppels door, die dan naar beneden liepen. Al met al viel het natuurlijk mee, maar dit kan natuurlijk al gauw verergeren. Gelukkig was er Quino om met me naar de bouwmaat te gaan om een buis Shell Kit te gaan halen. Dit hebben we er dan opgesmeerd, en hiermee had de kous eraf moeten zijn.

Enkele dagen later zag het er echter zo uit:

image

Hmmm, ik herinnerde me dat vroeger een plek in het beton altijd wat nat aanvoelde. En deze plek zou best de zwarte punt in het midden kunnen zijn.

Ik heb dan contact opgenomen met de leverancier van de kelder, namelijk Van den Berg Betonkelders. En de baas himself kwam even kijken. Toen was het echter alweer helemaal opgedroogd en was niets meer te zien. Ik kreeg echter de belofte dat, wanneer het weer nat zou worden, ik gewoon zijn nummer kan draaien:

De plek zou dan namelijk worden opgeboord en verzegeld; iets wat betrekkelijk makkelijk is. Laat nu de grote regen maar komen!

Geef een reactie

