Aircoshop strikes again


Vandaag was mijnheer Aircoshop weer op locatie en ging mij vertellen dat de airco architectuur toch helemaal anders is als eerder besproken.

Oorspronkelijk was gezegd dat er per buitenunit een stroomtoevoer en een bus aansluiting nodig was. En verder kreeg ik nog per binnenunit een standaard afstandsbediening.

Nu ziet ineens de architectuur als volgt eruit:

  • de buskabels per buitenunit zijn overbodig
  • per binnenunit moet een aparte, bedraadde bediening worden geïnstalleerd en er moet t.b.v. de busaansluiting via 2 aparte kastjes ook een buskabel naar elke binnenunit worden getrokken.

Het voorstel van Adriaan was dan ook om de integratie met de klimaat besturing maar te laten zitten. Ik zag met nu ook niet meer de kabels trekken, want de muren zijn natuurlijk al lang klaar gestuukt en behangen en kabels op de muur zijn ook niet de bedoeling.

Ik ging eerst een kwartier nadenken, en zei vervolgens dat deze ontwikkeling niet mij te verwijten valt. Er was lang genoeg tijd om dit uit te denken, en ik ben nu mijn droom aan het realiseren. Dus de integratie moet er komen, en de kabels regelen zij maar.

Oké, Adriaan ging de bedienpanelen plaatsen; echter op best onmogelijke plaatsen:

Ze zijn nu over het algemeen op plaatsen, waar het lastig is om ze te bedienen. Aan de andere hand is het natuurlijk ook de bedoeling dat de airco’s automatisch meewerken met de Climate Control sturing.

Geef een reactie

