Biljartkamer gebruiksklaar


Vandaag werd de biljart geleverd en opgebouwd. Gelukkig waren Heinrich en Victor ook thuis. Nadat ik met de installateur de eerste leisteenplaat van 75 kg naar boven had gebracht, was ik dan toch wel erg gelukkig met onze brede trap die ons gelegenheid bod om de twee andere stenen met z’n vieren naar boven te brengen, hetgeen dan gewoon meeviel:

Ik had nog erg getwijfeld tussen een 7ft en 8ft biljart. Maar ik schatte in dat de 8ft zou moeten passen. Nadat de tafel opgezet was, bleek dat zeldzame stoten met een bal die op de lange zijkanten van de tafel ligt, en die nog orthogonaal ook gestoten moet worden, lastig zijn met de 1,40m lange cues. Ik zal hiervoor een 1,10m hulp cue moeten aanschaffen!

Maar aangezien ik praktisch denk en ook best graag tafeltennis speel, heb ik meteen ook twee platen aangeschaft die gewoon op de biljart kunnen worden gelegd:

En wat blijkt: de ruimte is precies goed om ook wat verder achter de tafel te kunnen staan verdedigen. Is toch weer mooi uitgekiend!

Geef een reactie

