LG rocks!


Ik had al eerder vastgesteld dat op eea manier de composiet ingang Video RCA tulpniet goed werkte. Ik had de Wii aangesloten, maar kreeg alleen een zwart-wit beeld met storingen. Omdat Ilja echter dolgraag wilde spelen, heb ik het kabel dan maar via een verloopstekker  SCART ADAPTER Met input/output schakelaar in de Scart ingang gestopt.

Nu wilde ik de DVD-videorecorder ook aansluiten, en aangezien dat apparaat nog geen HDMI aansluiting heeft, moest ik de Component ingang Component Videoof de Composiet ingang gebruiken.

De aansluiting via de Component kabels werkte helemaal niet en via de Composiet ingang kreeg ik weer alleen zwart-wit beeld. Nu dit al de tweede apparaat was, die eerder wel en nu niet meer werkte, en omdat ik ook geen tweede Scart ingang heb, heb ik dan maar een service request bij LG ingediend. Via het menu kon ik makkelijk de nodige gegevens opvragen:

image

Op maandag, 28-04, heb ik dit dan als probleem aangemeld, en al 2 dagen later, op 30-04 dus, was de monteur al bij ons thuis en heeft het moederboard van de TV vervangen! Hierna werkte de Component ingang nog steeds niet, trouwens, maar de Composiet ingang wel. En aangezien dit bij de TV overlapt, heb ik hier nu de DVD aangesloten en ben tevreden.

Alleen was mijn zenderlijst verloren. Alleen al de 4 satellieten scannen duurt behoorlijk wat tijd. En uit de duizenden kanalen dan nog de bezienswaardige FTA (Free To Air) kanalen uitvissen en in de favorieten stoppen, was nog eens behoorlijk wat werk geweest. Maar gelukkig had ik tussendoor de hotel mode Installation menuuitgezocht. Met de juiste procedure kan je hiermee de kanaal programmering van en naar een USB-stick transfereren. Ik deed het omdat ik op de PC makkelijker de sortering kon doen, en nu hoefde ik alleen de USB-stick te zoeken en de hier opgeslagen programmering weer te laden.

Dus: hulde aan LG voor de techniek én de service!!!!

PS: voor de goede orde; ik heb geen aandelen in LG en wordt voor deze sluipreclame ook niet betaald, waarschijnlijk.

Geef een reactie

