Achterhout


Morgen zou de stukadoor beginnen met de afwerking van de gevel. Hiervoor heeft-ie bij zijn leverancier een advies laten maken en dit komt erop neer dat op de nu aanwezige laag Recticel (6 cm dik) nog een piepschuim laag van 4 cm moet. Hierop wordt dan een glasweefsel gelijmd en komt de stuklaag van zand-cement. Dat betekent echter dat er geen houvast is om iets te monteren! Dus ben ik met Heinrich in de weer geweest om op diverse plekken nog een OSB plaat van 2 cm vast te zetten met schroeven van 10 cm lang. Hiermee ga ik dus door de nieuwe OSB plaat en de Recticel laag met dan nog 2 cm om in de hieronder zijnde OSB plaat te schroeven. De volgende plekken zijn dan uiteindelijk van achterhout voorzien:

  • 5 buitenlampen
  • brievenbus
  • deurbel
  • alarm flitser
  • ophanging van de carport

De zoneschermen zullen op het kozijn worden gemonteerd en hebben dus geen achterhout nodig. Op de foto de aansluiting vn de flitser en de plek van het achterhout voor de carport:

Verder heb ik ook meteen nog een ander probleem opgelost. Tijdens de testrit met de Tesla had ik me gerealiseerd dat ik beter een krachtstroom oplaadpunt kan plaatsen. Ik had echter alleen 3×2,5m2 naar buiten gebracht voor de laadpunt. Om dit op le lossen heb ik het grondkabel, dat naar de schuur gaat en door de jongens van Ziggo kapot was gescheurd, naar de oplaadpunt gebracht en de staal-koper mantel voor zowel de laadpunt als voor de schuur als aard-draad naar de meterkast doorverbonden. Vervolgens heb ik de 3×2,5m2 van de grondkabel als de 3 fases en de aarde-draad van de voormalige laadkabel als Null bestempeld; zo moeten ze dan ook worden aangesloten in de meterkast. De resterende Null en Fase draden van de laad-kabel is dan nu doorgelust naar een nieuw grondkabel dat dan naar de schuur gaat.

Geef een reactie

