Domotica=klaar, bijna


Het Domotica systeem is klaar. Nou ja, de nodige punten zijn nog open. Zo zijn de zonweringen nog helemaal niet aangesloten en dus ook niet getest. En voor de rest zijn nog de volgende punten open:

  1. Airco sturing per ruimte invullen
  2. Per ruimte een temperatuurgrafiek met daarin de actuele, de gewenste en de buitentemperatuur
  3. Integratie van de Camerabeelden
  4. Aanpassen van de watertemperatuur voor de CV en voor het Tapwater
  5. Visualisatie aanpassen van de OT-interface
  6. Stroommeter koppelen aan de visualisatie (P1-interface is bij mij binnen gekomen)
  7. Zonwering op de juiste plaats zetten in de visualisatie
  8. Nog een indicatie ledje voor licht / verwarming / koeling / (kan ook beweging binnen het afgelopen kwartier?)
  9. Een oplossing voor de 3 CV motoren;
  10. Geen licht in de overlopen V en Z tussen 24:00 en 06:00 uur
  11. NEW: licht in badkamer 0.5
  12. Weerstation visualisatie en update

Laat ik nu maar de punten stapsgewijs doornemen:

ad 1: hierover hebben we nog op vrijdag gecommuniceerd; het komt op de volgende punten neer:

  • A: sturing in 1 regel
  • B: locatie van de sturing niet in een aparte groep, maar in de ruimte die ook gekoeld wordt
  • C: graag eventueel automatisch laten werken, wellicht is het een goed idee om het m.b.v. een Zeitschaltuhr in te kunnen stellen? Indien ingeschakeld zou de Airco automatisch moeten inschakelen als de setpoint is overschreven en automatisch moeten stoppen als de (setpoint – 1) is onderschreden.

ad 2: ik dacht nog dat het wellicht handiger zou zijn om onder een kopje “Temperatuur grafieken” dan de 10 zones weer te geven, maar ik realiseer me nu ook dat hieronder al de onderverdelingen in de tijd zit. En vanuit een ruimte aan de linke kant, kan je zo’n grafiek zeker niet openen? Dan maar op de ingeslagen weg doorgaan!

ad 3: prima! Hier de namen van de camera’s per poort

  • 16820: Fietsen
  • 16821: Entree
  • 16822: Veranda (nog niet actief)
  • 16823: Balkon (nog niet actief)
  • 16825: Wachtkamer
  • 16826: Gang
  • 16827: Woonkamer
  • 16828: Boven

ad 4: ik heb gezien dat het tapwater in het temperatuur setup aanpasbaar is; prima! Als het CV nu ook kan; ik snap trouwens niet waar de ketel op dit moment de gewenste temperaturen vandaan haalt zoals CV = 10,8….

Ik wilde net via het temperatuur setup de Soll temperatuur voor de Badkamer StandBy aanpassen en faalde; hoe zat ook weer?

ad 5: had je al gedaan; ik snap alleen niet, wat de “Modu 0%” betekent, en hoezo er 2 brander aanduidingen zijn: vlam en ketel. Weet jij dit?

ad 6: is het een soft- of hardware probleem? En als het dan werkt, zou ik ook graag twee verbruiksgrafieken willen hebben over de tijd: momenteel verbruik en totaal verbruik

ad 7: toen ik alles naliep, viel me op dat de twee benamingen van de zolderkamers verkeerd staan: 2.31 = Fitness en 2.32 = Biljart; kan je de namen + iconen omdraaien?

Qua zonweringen heb ik nog de volgende fouten gezien, waarbij ik nu aangeef, wat het wel zou moeten zijn:

  • Ilja: V-ZW1
  • Ouders: V-RG1, V-RG2, V-ZW3
  • 2.32: Z-ZW1, Z-ZW2
  • Zolder Bad: Z-ZW3
  • 2.31: Z-ZW4

ad 8: het indicatie ledje werkt al prima; toch had ik graag nog twee aanpassingen:

  • als het mogelijk is, zou ik graag een geel ledje willen
  • naast licht zou het ledje ook moeten branden wanneer de Airco aan is (werkt in de keuken nog niet) of een verwarmingsunit aan is

ad 9: ter afronding van het CV systeem zou ik eigenlijk nog 3 schakelactoren moeten hebben, die de 3 motoren van de CV’s aan- dan wel uitschakelen. Bij een betere planning had ik dus schakelbare stopcontacten moeten maken, maar nu heb ik een locale oplossing nodig.

ad 10: wellicht via een Zeitschaltuhr willen we de lichtgroepen VA, VB, ZA, ZB en ZI ‘s nachts helemaal uitzetten; kan dat?

ad 11: het licht BP in de badkamer 0.5 gaat tegenwoordig soms erg snel uit. Wil je regelen dat het licht net zolang brandt als de vergrendeling erop zit?

ad 12: volgens mij krijg ik nog een upgrade van het weerstation; een motor om de zon te volgen of zo? En ik had ook graag een weer prognose; gaat dit via WeerOnline.nl ?

Geef een reactie

