Mien Tohuus


Op woensdag 30-07 zou het klaar zijn: het naambord van het huis. Jawel, ons huis krijgt een naam: “Mien Tohuus”. Dit is Nederduits vanwege mijn afkomst en betekent “mijn thuis”. Waarom een naam? Wikipedia legt uit:

Een huisnaam is de naam van een huis of boerderij. Grote landhuizen of kastelen hebben allemaal een eigen naam. In sommige streken van het land, zoals in het oosten van Nederland, hebben alle boerderijen ook een naam.

Aangezien we een kast van een huis hebben, leek het me een leuke idee om in deze traditie door te gaan.

Afijn, men belde en vroeg of het ook een paar dagen later kon. Nee, zei ik nog, want de tegelzetter begint woensdag. Had ik van Dennis begrepen, ten minste.

Uiteindelijk kon het dan toch niet en zou-ie beslist maandag, 04-08, klaar zijn. Was-ie echter niet. Dinsdag avond, 05-08, was men op de laatste letter na klaar. Woensdag kon ik’m beter ook niet ophalen omdat dan nog de verf aan het drogen was. Donderdag was de verf droog, maar was men nog het afschuinen van de rand vergeten. Immers moet het bord in dezelfde vlakte zijn als de tegels. Vandaag was het dan eindelijk zover, het bord is klaar:

image

Geef een reactie

