Airco’s stuk


Aan het verhaal van de airco’s mag weer een nieuw hoofdstuk worden toegevoegd. Nadat de airco in onze slaapkamer de gehele zomer zijn trouwe en gewaardeerde dienst heeft gedaan, bleek-ie vanochtend niet meer te koelen. Even gauw andere airco’s gecontroleerd met hetzelfde resultaat. Wat nu? Maandag ochtend wordt de steiger afgebroken en worden dus de buitenunits lastig bereikbaar. Dus maar de Aircoshop bellen. Maar ze zijn pas weer op maandag bereikbaar. Het mobiele nummer van de baas uit mijn offerte? Werkt niet. De monteur Arjan dan? Na diverse keren proberen neemt-ie op. Nee, hij kan niet, maar hij zal maandag ochtend voor de steigerjongens zijn. Maar ik kan wel ff kijken of een reset helpt en anders alle airco’s even nalopen. Nou, de reset hielp niet, en het nalopen leverde als uitkomst op, dat 4 airco’s wel werkten (keuken, praktijk, fitness ruimte en gastenkamer) en 5 airco’s niet.

Maandag was Arjan zoals belooft om 06:30 uur bij mij (uit Almere, hulde aan Arjan!), en hij constateerde dat er blijkbaar ergens een lekkage van de koelvloeistof is. Fantastisch! Ik zie al voor me dat we muren & plafonds moeten afbreken om de lekkage te vinden & te repareren!

Geef een reactie

