Zonweringen en scenes


Het zit even niet mee. Van de week werd de laatste zonwering gemonteerd, maar de aansluitingen hiervan is wel een probleem. Toen de steiger nog stond, werden alvast de zonweringen aangesloten die niet gewoon bereikbaar zijn. Maar nu werden niet eens mijn telefoontjes naar Rosario opgenomen!

Maar goed, de aangesloten zonweringen wilde ik gebruiken, maar zowel de toetssensoren als de QuadClient besturing werkte niet. Alleen via de rolluik actoren in de meterkast kon ik de zonweringen even proberen, maar zo is een gebruik natuurlijk niet mogelijk. Nadat ik dit en nog meer tekortkomingen van het Domoticasysteem had gemeld, werd tenminste de besturing via de QuadClient geregeld, maar de toetssensoren kloppen nog steeds niet helemaal:

  • Z-ZW1 werkt wel
  • Z-ZW2-4 werkt met Z-ZW1 en Z-ZW2
  • de besturingen in 1.22 en 1.24 werken wel
  • de besturing in 1.23 werkt niet
  • de besturing in 1.21 (ZW raam) werkt met Z-ZW3 (volgens mij)

We blijven hopen dat dit nou eindelijk eens gereed komt.

Geef een reactie

