Begin vd Schuur


Gisteren heeft Moos overgebleven stenen van de muur gebruikt om twee lagen stenen op de kanaalvloerplaat te metselen. Bovenkant van de stenen is tevens het niveau van de vloer, dus tot hier moet geëgaliseerd en gestraat worden. Fijn, dat hiermee het straten kan beginnen.

Vandaag dacht ik de elektroleidingen de schuur via de kanaalvloerplaat binnen te halen. Hiervoor moest er wel een gat gemaakt worden. Ik had vorig jaar bij Lidl of Aldi een gatenboor gekocht omdat we toen intensief gaten gingen maken voor de inbouwdozen. Deze boor bleek echter niet in de gipsvezelplaat te werken:

image

Bovendien vond ik het ook al verdacht dat-ie een SDS (Steck – Dreh – Sitz) kliksysteem voor een boorhamer had. Nu kwam ik er eindelijk achter dat dit voor gaten in beton bedoeld was. Ik moest wel 15-20 minuten boren, maar uiteindelijk lukte het wel. Hier natuurlijk ook de beelden:

Geef een reactie

