Huisnummer


Eindelijk pronkt aan ons huis ook een fatsoenlijke huisnummer:

image

Geheel in stijl op een zwarte leisteen. Alleen moest ik weer 4 gaten maken in de tegel, wat vanwege de dikte nogal problematisch is. De boren met diamantkop redden het niet, en ik had recentelijk een boor van Hitachi bij Bol.Com gekocht:

Die ging ook hartstikke lekker, totdat hij in rook opging. Ik had namelijk even geen derde hand voor het waterkoelen. Dus ging ik naar de ijzerwaren groothandel Zwaard bij de Macro. Ze hadden net zo’n Hitachi boor, maar dan voor droogboren met wax:

image

De eerste 3 gaten gingen nog redelijk lekker, maar bij het vierde ging-ie het werk staken. De tegelafval aan de voorkant zat klem. Maar hoe moet je dit ook eruit halen? Bij Hitachi is er tenminste nog een sleuf, waar de afval eruit valt. Maar hier? Ik heb met een pennetje geprobeerd om het eruit te polken, maar of dit nou een succes is?

image

En ik zou de wax die aan de achterkant eruit werd geschoven, aan de voorkant moeten instoppen, maar ik zou niet weten, hoe dit moet. Iemand een idee? Ik heb nog flink wat gaten in de tegels te boren!

Geef een reactie

