Stofzuigperikelen


Van de week zei mijn vrouw nog dat de stofzuiger boven slecht werkt. Ik vond het vreemd, want ik had net afgelopen weekend de leidingen bij de stofzuiger schoon gemaakt; ze waren aardig verstopt. Maar bij een controle door mij bleek ook dat het boven stukken rustiger aan toe gaat als op de begane grond. Tijd dus om weer de 10m lange rioolveer uit het vet te halen.

Eerst heb ik de stijgleiding van de kelder naar de 1e verdieping onder handen genomen, maar zonder noemenswaardig effect. Dan dacht ik goed aan te doen om de horizontale leiding op de 1e verdieping naar de stijgleiding toe schoon te maken. Alleen kon de rioolveer op een gegeven moment niet verder. Ik heb een geruime tijd geprobeerd om de veer om de hoek te krijgen, zo dacht ik ten minste. Maar toen het niet lukte, wilde ik de veer terug trekken, wat ook niet lukte. Met wat geweld kwam de veer dan toch terug, en het bleek dat de spiralen punt vol zat met pluizige afval.

Aha! Hij zat helemaal niet op een hoek klem, maar ik had het probleem gevonden. Even gauw de stofzuiger aanzetten om de kijken of de boel nu los zat, en daadwerkelijk hoorde ik een hoop lawaai in de leidingen. Gelukkig! Natuurlijk was ik benieuwd, wat er klem heeft gezeten. Alleen de stofzuigzak bleek leeg. En in de mond van de pijp zat deze kameraad:

image

Nog een laatste groet van de stukadoors. Kennelijk hadden ze boven op zolder niet één maar twee paaseieren voor mij verstopt. Jongens: ik heb ze nu allebei gevonden!

Geef een reactie

