Jubileum


Vandaag is het exact 1 jaar geleden dat we verhuist zijn. Tijd voor een resumé. Naast de enorm veel aspecten die in ons droomhuis wel gelukt zijn, is het wellicht leerzaam om eens de aspecten te benoemen die minder goed gelukt zijn, waarbij ik deze lijst wellicht in de loop van de tijd nog verder ga uitbreiden zodra ik me weer een tekortkoming realiseer:

  1. krakende trap: dit ergernis staat met stip op plaats 1 op de ranglijst van mislukkingen. Van Eck uit  Son en Breugel heeft dan wel een erg mooie trap afgeleverd, maar werkelijk elke trede maakt lawaai. Bijzonder ergerlijk is dat hun vervolgens helemaal niets hebben gedaan om dit euvel te verhelpen. Mocht iemand van jullie een idee hebben, hoor ik het graag!
  2. dak: ik heb er spijt van dat ik de architect zijn zin gaf en richting westen geen zadeldak maar een schilddak heb genomen. Het had nog een wolfsdak ook hebben zijn gekund, maar de architect vond het niet bij de stijl van het huis passend. Dat zal wel, maar nu heb ik geen goede ruimte voor zonepanelen en van binnen staat het dak ook wat in de weg bij het biljarten. Er valt me te leven, maar deze tekortkoming was niet nodig geweest.
  3. WTW: ik stond helemaal niet stil bij de keuze om de WTW in de systeemruimte boven de ouderslaapkamer te plaatsen. Omdat ook vervolgens helemaal niets geluiddempend werd geïnstalleerd is in de slaapkamer nu een monotone brommen te horen. Gelukkig is het zodanig monotoon dat het niet echt stoort.
  4. Bewegingsmelders: we gebruiken de bewegingsmelders van het alarmsysteem dagelijks voor het schakelen van het licht in de overlopen en badkamers (behalve de badkamer op zolder). Hiervoor was het echter handiger geweest om de bewegingsmelders in de hoeken te plaatsen zodat ze de ruimte beter kunnen inzien. De huidige plekken werken ook wel, maar minder dan het zou kunnen.
  5. IP camera’s: ik stond helemaal niet stil bij het feit dat de zicht van de IP camera’s in de overlopen door de trap gehinderd zou gaan worden. Wellicht moet ik deze dus nog een keer verplaatsen.
  6. Deur zolderbadkamer: ik had nog zo op de juiste en logische draairichtingen van de deuren gelet, maar de deur van zolderbadkamer is toch verkeerd om. Niet alleen is de looprichting nu niet logisch, maar ook de lichtknop is aan de verkeerde kant. Moeten we eigenlijk eens oppakken en omdraaien.
Geef een reactie

