De Grote Muur


Lang heb ik nagedacht over het hek met het vrije kavel naast ons. Het is de langste kant van ons kavel, zo’n 32 m.

Eerst dacht ik aan een gedegen, 2 m hoge hek, maar enerzijds zou het ons ook de zicht nemen en anderzijds weten we nog helemaal niet, op welk termijn iets op dat kavel gebeurt en wat de toekomstige eigenaar dan qua hek zou willen doen. Dus heb ik het plan gevat om een groene hek te planten. Is laag, goedkoop en kan desgewenst later worden vervangen.

Toevallig zag ik op Groupon nog een aanbieding: 160 planten Berberis thunbergii Atropurpurea voor € 347,60 inclusief transport. Als ze groot zijn, moet het er ongeveer zo eruit zien:

image

Het is best moeizaam werk om de planten stuk voor stuk uit de plastic zakjes te halen en netjes op een rij te planten. Bovendien moest ik nog 10 m vrij laten voor de stratemaker, dus de overgebleven planten staan nog in de doos te wachten. Maar het voorlopige resultaat mag er ook al wezen:

image

Is natuurlijk nog niet zo spectaculair zoals op bovenstaande foto, maar hopelijk komt het nog. Oven een aantal jaren. Met de juiste verzorging. En het nodige snij- en knipwerk.

Geef een reactie

