Verstopte filter


Voor de goede orde: ik kon de filter wel degelijk vinden. Maar even op een rij:

Mijn vrouw vond dat de huisstofzuiger op de 1e verdieping onvoldoende zuigkracht heeft. Ik ging het zelf proberen en zag dat het inderdaad niet lekker stofzuigen is op het tapijt. Nu had ik twee maanden geleden nog een prop van stuk eruit gekregen en ik dacht dat er wellicht nog eea ophoping van vuil bestaat. Ik ging dus weer met mijn rioolveer aan de slag, maar zonder gevoelde succes. Ik dacht er nog aan om wellicht Zegwaard een camera inspectie te laten doen, maar wellicht had ik wel eea kluit losgemaakt die nu beneden in de kelder in de stofzuiger zit? Ik ging dus de stofzuiger openmaken, maar het zag er op het eerste gezicht goed uit. Geen aparte kluit in de aanvoer en ook de stofzak zat erop. Dit was een tijdje geleden nog anders geweest. Toen lag-ie erbij en het was een bende in de stofzuiger. Ik had het toen opgeruimd, maar nu ik nog een keer goed ging kijken, zag ik dat ik destijds kennelijk over het hoofd heb gezien dat ook de filter verstopt zou kunnen zitten. Nou dit heb ik nu wel geweten: 5 cm vuil op de filter:

image

image

Ik heb’m natuurlijk schoongemaakt en teruggeplaatst. Nu werkt-ie weer als een tierelier. Het zal trouwens ook op de begane grond schelen, maar aangezien we hier tegels hebben, is hier ook minder zuigkracht voldoende voor een schone vloer en viel het niet op.

Geef een reactie

