Straatwerk is klaar


De 120 m² straatstenen zijn bijna helemaal gelegd, wat nu de vloer van de Lau-Hof met z’n drie parkeerplaatsen, de pad naar de tuinpoort en nog een pad om de zuid-oostelijke hoek van het huis om oplevert:

Ik heb nu alleen nog deze stenen over:

image

Stom genoeg heeft me SlimBestraten.nl twee soorten stenen geleverd. Ik had klinkers van 8 cm dik besteld, maar er zat ook een partij van 7 cm dik bij; een drama voor elke stratenmaker. Nu heb ik nog van de ene soort 10 x 20 = 200 stenen en van de andere soort 9 x 20 = 180 stenen. Met een afmeting van 10 x 20 cm is een steen dus 0,02 m² en in totaal dus 7,6 m². Omdat ik eerder van de tuinmuur overgebleven stenen in de schuur als begin de van vloer liet metselen, heb ik hier nog een te leggen vloer van 3,40 x 1,90 m over, dus 6,5 m². Ik zal dus zo’n 50 stenen overhouden; iemand interesse?

Geef een reactie

