Laatste lekkage gefikst?


Al vanaf de zomer bleef ik zoeken naar de oorzaak van het vocht dat ik continu naast de ene regenpijp uit de muur kwam. Ik had ervoor gekozen om de goot en de regenpijpen onzichtbaar in het ontwerp van het dak en de muren te gaan plaatsen, maar dan mocht er ook geen probleem tijdens het plaatsen ontstaan! Anders zou ik de Sjaak zijn, en dit was ik nu. Ten einde raad heb ik besloten om Zegwaard een camera inspectie te laten doen. Ik was dan ook bereid om diep in de buidel te tasten voor het vast tarief:

1 vast laag tarief voor het onstoppen van uw riool, afvoer, gootsteen of wc! Kijk snel verder voor meer informatie.

Ik kreeg dan echter ook een leuk verslag

Camera inspectie van mijn regenpijp

… met als uitkomst dat er twee schroeven door de pijp heen zaten. Alleen het vaste tarief was niet dat, wat ik ervan had verwacht. Het geldt namelijk helemaal niet voor een camera inspectie, maar voor een rioolverstopping. Mijn kosten waren iets hoger:

image

Maar goed, deze rekening ga ik uiteraard aan de veroorzaker declareren. Vandaag waren de stukadoors er om dat stuk muur te slopen, en natuurlijk vonden ze de problemen terug:

Ze hebben dan dat stuk pijp eruit gesneden en een nieuwe pijp ertussen geplaatst. Ze moeten alleen nog een keer terug komen om de muur weer te herstellen.

Kobe Stukadoors- & Schildersbedrijf: bedankt voor het verlenen van de garantie op jullie verder prima werk!

Geef een reactie

